Jäsenkortti

Uusi jäsen saa MMA:n jäsenkortin postissa liityttyään jäseneksi. Vanhat jäsenet saavat seuraavan vuoden jäsenkortin postissa edellisen vuoden lopussa edellyttäen että jäsenmaksu on maksettu.

MMA:n jäsenkortti toimii todistuksena vapaa-ajan tapaturma- ja matkustajavakuutuksesta. Kortilla saat myös alennusta esimerkiksi St1-asemilla.

Jäsenkortista löydät jäsennumerosi, jota tarvitset esimerkiksi kirjautumiseen Jäsensivuille.

 

Ota MMA:n mobiilijäsenkortti käyttöön

Perinteisen MMA:n jäsenkortin rinnalla on mobiilisovellus, joka toimii Android-, iPhone- ja Windows-puhelimissa.

Mobiilikortti kannattaa ottaa käyttöön. Sillä todistat olevasi MMA:n jäsen. Se toimii vapaa-ajan tapaturma- ja matkustajavakuutuskorttinasi. Saat mobiilikortille räätälöityjä alennuksia ja tarjouksia. Mobiilikortista löydät tiivistettyä tietoa MMA:n jäsenpalveluista ja -eduista sekä ajankohtaiset koulutukset.

Tarkista, että matkapuhelinnumerosi on ajan tasalla MMA:n jäsenrekisterissä. Numeron näet, kun kirjaudut Jäsensivuille (painike oikeassa yläkulmassa) ja menet Omat tiedot -osioon. Siellä voit muuttaa tietojasi.

Mobiilijäsenkortin lataaminen

Saat tekstiviestin, jonka lähettäjä on LOMPAKKO. Tekstiviestissä lukee: 

”Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA on lähettänyt sinulle mobiilikortin. Voit ladata sen linkistä sovelluskauppaan. Aktivointikoodisi on (XXXXXXX)."  

Ota aktivointikoodi talteen. Se lähetään ainoastaan tekstiviestillä. Et voi saada sitä sähköpostilla.

Tekstiviestin linkki ohjaa sinut puhelimesi käyttöjärjestelmän mukaiseen sovelluskauppaan Lompakko-nimisen sovelluksen lataamista varten.

Kun olet ladannut Lompakon, tarvitset aktivointikoodin avataksesi sovelluksen ensimmäisen kerran.

Sovellus kysyy heti sähköpostiosoitettasi. Se kannattaa rekisteröidä sovellukseen, mutta voit lisätä sen myöhemminkin. Sähköpostiosoitteen avulla saat ladattua sovelluksen toiseen puhelimeen, jos puhelimesi vaihtuu, katoaa tai hajoaa tai numerosi vaihtuu. Katso lisäysohjeet Usein kysyttyä kohdasta 4. Tai voit avata yksityiskohtaisemman ohjeen tästä (pdf).

MMA:n mobiilijäsenkortin löydät Lompakko-sovelluksesta valitsemalla Omat kortit -valikosta Jäsenkortit.

Valikon ”Tarjoukset” alle on koottu tiedot jäsenpalveluista ja -eduista sekä ajankohtaiset koulutukset. Sieltä löydät alennuksia ja tarjouksia, jotka ovat saatavilla vain mobiilikortilla.

Kortin kuvaa koskettamalla saat näkyviin kortin kääntöpuolen, josta löytyvät Turvan vakuutustiedot.

Huomaa, että sovelluksen toiminnot ovat hieman erilaisia eri käyttöjärjestelmissä.

 

Usein kysyttyä mobiilikortista

1. Millaiseen puhelimeen mobiilijäsenkortin voi ladata?
- Lompakko-sovellus ja sitä kautta mobiilikortti toimii iOS, Android ja Windows Phone -käyttöjärjestelmien älypuhelimissa. Nokian Symbian-käyttöjärjestelmää ei valitettavasti tueta. 

2. Minulla ei ole älypuhelinta. Sain Lompakko-viestin puhelimeeni, jonka käyttöjärjestelmä ei ole tuettu. Mitä tehdä?
- Valitettavasti mobiilikorttia ei näissä tapauksissa voi ottaa käyttöön. Perinteinen muovinen jäsenkortti on todiste jäsenyydestäsi.

3. Latasin Lompakon sovelluskaupasta, mutta sovellus kysyy aktivointikoodia, jota en ole saanut?
- Jos et ole saanut aktivointikoodin sisältämää tekstiviestiä LOMPAKOLTA, niin se tarkoittaa, että MMA:n jäsenrekisterissä ei ole mobiilinumeroasi tai se on väärä. Käy tarkistamassa tietosi osoitteessa mma.fi -> Jäsensivut (painike oikeassa yläkulmassa) -> Omat tiedot.
- Voi myös olla kyse siitä, että sinulla on osa jäsenmaksua maksamatta, jolloin saat jäsenkortin – sekä muovisen että mobiilin – vasta maksettuasi maksun kokonaan. Tiedot päivitetään rekisteristä kerran kuussa ja tämän jälkeen korttitoimittaja lähettää linkin uusiin numeroihin. Epäselvässä tilanteessa ota yhteyttä MMA:n jäsenpalveluun.

4. Mihin sähköpostiosoitetta tarvitaan? Miten lisään sähköpostiosoitteeni?
- Sähköpostiosoitteen avulla saat ladattua sovelluksen toiseen puhelimeen, jos puhelimesi vaihtuu, katoaa tai hajoaa tai jos puhelinnumerosi vaihtuu. Sähköpostiosoitteen rekisteröit Lisää-alavalikosta löytyvään Palauta-kohtaan. Kun Palauta-toiminnon ottaa käyttöön, niin sovellus kysyy sähköpostiosoitteen ja puhelinnumeron. Paina tämän jälkeen Rekisteröidy-painiketta.
Syöttämääsi sähköpostiosoitteeseen tulee nelinumeroinen koodi, joka syötetään sovellukseen. Vahvistaaksesi palautusosoitteen, syötä koodi, joka on lähetety sinulle sähköpostiisi. Paina koodin syöttämisen jälkeen Lähetä-näppäintä (syötä sähköpostiosoite uudelleen vain, jos olet ensimämisellä kerralla kirjoittanut osoitteen väärin).
Nyt Palauta-toiminto on otettu käyttöön. Kun puhelimesi vaihtuu, niin saat ladattua sovelluksen uudelleen kaupasta ja saat palautettua jäsenkorttisi Lompakko-sovellukseen. Voit käyttää Lompakon Palauta-toimintoa palauttaaksesi korttisi.
- Mitään tietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille.

5. Toimiiko mobiilikortti ilman verkkoyhteyttä?
- MMA:n mobiilijäsenkortti toimii myös ilman verkkoyhteyttä (off-line)  esimerkiksi ulkomailla.  Lompakko-sovelluksen viestien vastaanottaminen ja etujen päivittyminen vaatii datasiirtoyhteyden (mobiilidata, langaton verkko tms.).

6. Kannattaako kortti ladata työnantajan omistamaan puhelimeen? Mitä kortille tapahtuu, jos joudun luovuttamaan puhelimeni pois?
- Kun otat kortin käyttöön, sovellus kehottaa rekisteröimään sähköpostiosoitteen kortin palautusta varten. Rekisteröimällä sähköpostiosoitteesi voit tarvittaessa myöhemmin palauttaa kortin uudelle puhelimelle. Samalla kortti poistuu vanhasta puhelimesta. Voit siis huoletta ottaa kortin käyttöön myös työpuhelimeen.

7. Mitä, jos puhelimeni katoaa?
- Jos olet rekisteröinyt sähköpostiosoitteesi kortin palautusta varten, voit palauttaa kortin uudelle puhelimelle. Samalla kortti poistuu vanhasta puhelimesta. Jos et ole rekisteröinyt sähköpostiosoitetta eikä Palauta-toimintoa pysty aktivoimaan, ota yhteyttä MMA:n jäsenpalveluun (jasenpalvelu@mma.fi).

8. Olen vaihtanut puhelimen. Miten saan mobiilikorttini siirrettyä uuteen puhelimeen? 
- Voit käyttää Lompakon Palauta-toimintoa palauttaaksesi korttisi. Toiminto tulee aktivoida jo vanhassa puhelimessa, jotta se toimii uudessa. Jos olet jo ehtinyt vaihtaa puhelimesi, Palauta-toimintoa ei pysty enää aktivoimaan vanhassa puhelimessa. Sinun pitää ottaa yhteyttä MMA:n jäsenpalveluun (jasenpalvelu@mma.fi).

9. Huomasin, että olen ilmoittanut MMA:lle väärän puhelinnumeron. Kuinka saan kortin oikeaan puhelinnumeroon?
- Käy korjaamassa tietosi osoitteessa mma.fi -> Jäsensivut (painike oikeassa yläkulmassa) -> Omat tiedot. Tietonsa päivittäneet saavat korttilinkin jonkin ajan kuluttua. 

Ongelmatilanteissa apua kannattaa kysyä ensisijaisesti sähköpostilla MMA:n jäsenpalvelusta, jonka osoite on: jasenpalvelu@mma.fi.