30.10.18 / 15:04
Juha Pihkakoski

Markkinointi miellettiin pitkään meiningiksi, jossa Madison Avenuen luova eliitti miettii, mitä seuraavaksi tehdään asiakkaan pään menoksi. Markkinointi teki yhtä, myynti toista ja tuotanto jotain kolmatta. Johto vieressä ihmetteli, mitä tapahtuu.

Liian pitkään markkinointi, myynti ja muu liiketoiminnan kehitys ovat pelanneet vain omissa nurkissaan. Kukin tahollaan ihmetellen, miksi nuo muut tekevät niin outoja asioita, eivätkä ymmärrä meitä.

11.10.18 / 14:10
Mikael Hugg

Myyntideskissä tehdään liian usein ratkaisuja “mutun” pohjalta. Myynnin tueksi on kuitenkin mahdollista saada merkittävä määrä dataa. Syy-seuraus -ketjun avulla voidaan tehdä löydöksiä, jotka muokkaavat koko myyntimallin tuloksellisemmaksi.

Onko kasvuhakkerointi tuttua? Siinä pointtina on käytännössä selvittää monin nopein online-testein parhaat tavat saada yrityksen markkinointiin lisää tehoa, dataa ja kasvattaa viestien viralititeettia.

Myynnin hakkeroinnissa ollaan tietyllä tavalla samoilla jäljillä, mutta lopputulos on eri.

5.10.18 / 09:00
Timo Sorri

Myynnin ja markkinoinnin uudet trendit tulevat yleensä meille ”ison veden” takaa. Siksi kävin keväällä vuoden 2018 Account Based Marketing Innovation Summitissa, josta hain vastausta kysymykseen: ”miten toimii myynti 2020-luvulla?”.

Tällä vuosikymmenellä digitaalisuus on mahdollistanut tuhansien ja jopa miljoonien potentiaalisten asiakkaiden tavoittamisen keveillä panostuksilla – kiitos mm. hakukoneiden, sosiaalisten medioiden, markkinoinnin automaation ja sähköpostimarkkinoinnin.

2.10.18 / 14:54
Joel Mero

Miksi talouskasvun ennustaminen perustuu vain ekonomistien arvioihin? Entä jos kysyisimme kasvusta heiltä, jotka ovat sitä tekemässä?

Myyntipäällikköbarometrin mukaan myynnin ja markkinoinnin ammattilaisten luottamus Suomen talouteen on kasvanut merkittävästi viimeisen 12 kuukauden aikana. Enemmistö vastaajista ennustaa liikevaihdon ja kannattavuuden kasvavan tulevana vuonna, ja erityisesti kansainvälisillä markkinoilla toimivien yritysten kasvuodotukset ovat optimistisia. Mutta kertovatko nämä tulokset todellisuudessa Suomen talouskasvun suunnasta?

2.10.18 / 08:05
Juha Häkkinen

MMA ei mene lakkoon nyt keskiviikkona, vaikka hallituksen ehdotusta alle 20 hengen yritysten irtisanomisen helpottamisesta ei näissä oloissa ja juuri tällä hetkellä voi pitää pelkästään viisaana toimena. Ja jäsenten ei muuten ole mikään pakko osallistua työtaisteluun, jos eivät itse niin halua. Vaikka muualta valuva ”liittopropaganda” antaakin ehkä niin ymmärtää.