28.11.18 / 13:09
Aleksi Rautakorpi

Ihanteellisessa tilanteessa kasvava yritys onnistuu myynnissä ja ihmisissä.

Kasvavalla yrityksellä on tehokas kaupallinen koneisto, arvopohjainen johtamisjärjestelmä ja palvelumalli, joka ottaa asiakkaat ja näiden tarpeet yksilöllisesti huomioon. Motivoituneet työntekijät ovat sitoutuneita ja tuottavia. Uskolliset asiakkaat palaavat aina vain uudelleen, turvaavat yrityksen maksukyvyn ja suosittelevat yritystä muille, jolloin yrityksen tulevaisuus on varmalla pohjalla.

22.11.18 / 10:29
Ville Silventola

Millenniaalit ovat vuosien 1980 ja 2000 välillä syntyneiden sukupolvi. Olet ehkä kuullut heitä kutsuttavan myös nimellä sukupolvi Y, joka on aina tekemässä kahta asiaa samaan aikaan, tai sukupolvi, joka syö vanhat!

Mitä tarkoittaa olla millenniaali? Ovatko milleniaalit todella niin erilaisia, kuin heitä edeltäneet suuret ikäluokat ja onko heidän maineensa kaiken kohun arvoista?

Edeltävistä sukupolvista millenniaalit eroavat merkittävästi suhtautumisessaan mainontaan ja markkinointiin. Markkinoinnin kohderyhmänä he ovatkin toistaiseksi tutkituin sukupolvi.

15.11.18 / 08:00
Juha Ahola

Laiskuus on myyjän pahin perisynti! Miksi määrä on kaiken a ja o myyntityössä?

Syyn ja seurauksen laki on myyntityön taustalla vaikuttava lainalaisuus. Mitä enemmän soitat uusille ihmisille, tapaat uusia ihmisiä, joille kerrot tuotteestasi tai palvelustasi, sitä todennäköisempää on, että sinulla on enemmän kauppaa. Jokaisella myyjällä on jokin keskimääräinen kaupantekoprosentti välillä 0 – 100. Kaupantekoprosentti riippuu toki myyjän myyntitaitojen lisäksi mm. toimialan luonteesta.

7.11.18 / 13:26
Jarkko Auvinen

Minulla on ollut ilo toimia Turvassa jo 15 vuoden ajan myynnin parissa eri tehtävissä, niin esimiehenä, varsinaisena myyjänä, tiimin vetäjänä kuin vastuualueen päällikkönä. Olen siis päässyt tarkastelemaan myynnin maailmaa monista eri kulmista.

Tänä päivänä varmasti jokaisen yrityksen pyrkimyksenä on pitää asiakas keskiössä. Tämä on sisäistetty hyvin. Entä sitten myynti? Sitä tiiraillaan edelleen usein turhan kapeasta näkökentästä. Myyntiä eivät tee ainoastaan ne työntekijät, jotka ovat suorassa kontaktissa asiakkaiden kanssa ja joilta asiakas ostaa esimerkiksi vakuutustuotteen.