28.11.19 / 08:30
Pia Hautamäki

Tulevaisuudessa yhä useampi myynnin ammattilainen operoi laajoissa ja monimutkaisissa ekosysteemeissä, jotka toimivat erilaisilla alustoilla. Myyjän onkin tärkeää alkaa kasvattaa omaa osaamistaan siitä, mitä ja millaisia ovat myynnin roolit alustataloudessa ja miten alustoilla myydään.

19.11.19 / 15:24
Jari Makkonen

Fanitatko yllätyksiä? Kun kyse on myynnin johtamisesta, luultavimmin et. Koska yllätys kertoo siitä, etteivät asiat ole olleet niin kontrollissa, kuin olisi pitänyt.

Meillä on taipumus uskoa hyvään ja siihen, mitä näemme.

Myyntijohtajakollegani sai vastatakseen uuden, merkittävän asiakassegmentin. Kerran hän tuli luokseni kysyen voinko auttaa häntä ymmärtämään myyntitiiminsä myyntiä paremmin. Hän oli huolissaan - todennäköisesti pitkän myyntitaustansa ja -vaistonsa vuoksi.

14.11.19 / 15:17
Heikki Luoma

Tuntuuko sinusta, ettet pääse hyödyntämään koko potentiaaliasi työssäsi? Kaikki ei ole kunnossa, kun sinusta tuntuu, että sinulla on osaamista ja kykyjä, joita et saa työssäsi käyttää.

Voit ratkaista ongelman kolmella tavalla:

1. hae uusi työpaikka

2. muuta työtäsi

3. muuta ajatuksiasi

Uuden työn hakeminen on looginen seuraus siitä, kun nykyinen työ on tullut läpeensä tutuksi rutiiniksi. Työssä ei ole enää opittavaa. Työ on sitä samaa päivästä toiseen ja siitä puuttuu imu. Kun kasvat työtäsi suuremmaksi, sinulta puuttuu haastetta.

11.11.19 / 08:09
Katri Tanni

Sparrasimme suuryrityksen markkinointitiimiä ja se valaisi ajatusta siitä, että markkinoinnin paikka asiakkaan matkalla on muuttunut. Tässä siitä tarina.