16.4.19 / 15:15
Jenni Holmén

Simon Sinek kuvaa tosirakkautta sellaisena, jossa molemmat osapuolet kokevat vetäneensä suhteessa sen pidemmän korren. Asiakaskohtaamisiin pätee sama logiikka. Todella onnistunut kohtaaminen on sellainen, jossa molemmat osapuolet kokevat voittaneensa.

11.4.19 / 16:34
Aleksi Rautakorpi

Älykäs markkinointi on yhdistelmä valintoja, jotka pohjautuvat yrityksen strategiaan, asiakkaiden arvonmuodostukseen ja jatkuvaan oppimiseen. Näiden valintojen ja niistä johdettujen tekojen avulla yritys kykenee suunnistamaan markkinansa ilmatilassa ja pysymään reitillä muuttuvissa olosuhteissa. Kilpailu asiakkaiden huomiosta, uusiin ilmiöihin ja markkinan häiriöihin reagointi sekä tulosvastuun vaade pitävät markkinoijan arjen hektisenä.

3.4.19 / 11:20
Anu Kuistiala

Olen aina ollut hyvä hyppäämään tuntemattomaan ja kokeilemaan uutta. Uudet asiat ovat kiehtoneet, ja tilaisuus haastaa itsensä on vetänyt puoleensa.

Mutta se ei tarkoita, ettenkö miettisi ilmalentoni aikana, oliko tämä ihan fiksu ratkaisu. Vapaassa pudotuksessa leijuessani pohdin kaikenlaista. En vielä tiedä, kasvavatko siivet vai tuleeko mahalasku.

Miksi tein tämän? Mitä kuvittelin saavuttavani? Miksi en pysynyt turvallisella maaperällä? Miksi aina pitää laittaa itsensä hankalaan paikkaan?

28.3.19 / 16:21
Mikko Parikka

Muutostilanteissa − kuten esimerkiksi asiakaskäyttäytymisen muuttuessa − huomataan usein, että uusiin toimintatapoihin siirtymistä jarruttavien käyttäytymistapojen taustalla olevia asenne- ja tunnetekijöitä ei joko tunnisteta tai tunnistettuihin ongelmiin ei löydetä toimivia parannuskeinoja.

Myös tehokkaan tiimityön esteet liittyvät useimmiten asenteisiin ja tunteisiin. Myynnin johtaminen on tänä päivänä yhä enemmän yksilöiden johtamista ja kehittämistä heidän henkilökohtaisten vahvuuksiensa kautta.

21.3.19 / 08:00
Juha Häkkinen

MMA:n palkkatutkimus tuo tietoa palkoista. Tiedot ovat palkkaneuvontaan yhdistettynä tai jo pelkästään sellaisenaankin jäsenelle arvokasta tietoa.

Ilman vertailutietoa on paljon hankalampaa mitoittaa palkkapyyntöjä kohdalleen. Samoin ammattialaamme liittyvää olennaista tietoa ovat esimerkiksi tiedot eri palkkausmuodoista ja toimialojen palkkauksista. Liksan pyytämisestä voit lukea lisää verkkojutustamme Saisiko lisää liksaa.

18.3.19 / 16:19
Petra Karasti

Puhun paljon siitä, kuinka pitää uskaltaa ja lähteä uusiin haasteisiin. Ilman pelkoa, minkä ikäinen on. Nuorena tuli mietittyä, olenko liian nuori, ja keski-ikäisenä… niin olenko liian nuori tai liian vanha. Ja nyt, olenko liian iäkäs.

Peiliin katsoessani näen omissa kasvoissani ryppyjä, jotka olen nimennyt naisellisen charmikkuuden merkeiksi. Ajatuksena on se, ettei niitä uurteita kannata laskea vaan että nehän kannattaa nimetä!

6.3.19 / 14:25
Aleksi Rautakorpi

Tuntuuko sinusta koskaan siltä, että aika vain kulkee ohitsesi? Saatko joskus palautetta, ettet ole ollut henkisesti paikalla? Tunne siitä, että olet elänyt liikaa tulevassa nykyhetken kustannuksella, voi olla tärkein oivalluksesi.

Ihmiset, joiden hyvinvoinnista ja onnistumisesta olet vastuussa, ovat riippuvaisia panoksestasi juuri nyt. Niinpä mikään ei ole yhtä tärkeää kuin kykysi olla läsnä. Juuri se taito mahdollistaa sinulle sen johtajuuden, jonka todella ansaitset.

27.2.19 / 10:13
Mervi Karvo

Markkinoinnin työpaikkailmoituksissa peräänkuulutetaan kokemusta some-kanavista ja monenlaisten työkalujen hallintaa. Työnantaja, mihin unohtui liiketoiminnan ymmärrys?

Olen seuraillut työpaikkailmoituksia, joilla etsitään markkinoinnin tekijöitä. Hakijoilta vaaditaan digiosaamista eri muodoissa. Se ei yllätä. Sen sijaan ihmetyttää, mitä hakijoilta ei ilmoitusten perusteella odoteta.

20.2.19 / 15:39
Reijo Mylläri

Millainen fiilis sinulle asiakkaana jäi viimeisimmästä kohtaamisestasi myyjän tai sitä korvaavan sähköisen palvelun kanssa? Liskoaivomme luokittelevat automaattisesti tuon tunnekokemuksen JESS! – SHIT! -asteikolla, järkeily seuraa sitten perässä. Kyse on siis tunteesta, jota asiakaskokemukseksi nimitetään.

Aivomme halajavat mukavuutta ja hyviä fiiliksiä, ja tietoinen minämme haluaa hallinnan ja kontrollin tunnetta.

14.2.19 / 13:56
Maria Sillanpää

Mikä mättää yrityksen sisältömarkkinoinnissa, kun viikoittainen blogikirjoitus saa aikaan pari hassua tykkäystä ja jonkin kummallisen kommentin? Ketään ei tunnu kiinnostavan yrityksen palveluihin liittyvät B2B-markkinoinnin sisällöt, ja myynti kyselee turhaan liidien perään.

Edellä kuvattuihin sisältömarkkinoinnin haasteisiin törmäsimme useaan otteeseen, kun haastattelimme kollegani Laura Pääkkösen kanssa B2B-yritysten markkinointi- ja myyntipäättäjiä.