4.11.20 / 14:00
Franck Attia

Verkkokuluttaminen kasvoi Yhdysvalloissa tämän vuoden toukokuussa huimaan 82,5 miljardiin dollariin. Digital Economy Indexin mukaan vastaaviin lukuihin pääseminen edellisvuosien kasvutahdilla olisi normaalisti kestänyt neljästä kuuteen vuotta.

13.10.20 / 17:30
Pia Hautamäki

Meillä myynnin ja markkinoinnin osaajilla on melkoinen työ pitää yllä positiivista virettä kaupankäynnissä koronapandemian keskellä. Asiakastyön monimutkaisuudella on toki oma osuutensa asiaan, mutta suurin ongelma on, että muun organisaation tuki työllemme usein puuttuu. Olen ollut hämmästynyt ja närkästynytkin siitä, että osaavia myynnin ja markkinoinnin ammattilaisia on lomautettu ja jopa irtisanottu, kun juuri nyt tarvittaisiin asiakasymmärrysosaamista sekä myös markkinointi- ja myyntiosaamista. Onkin siis mahtavaa, että edes Myynnin ja Markkinoinnin Ammattilaiset MMA on pitänyt huolta meistä ja tarpeellisuudestamme! 

1.10.20 / 09:41
Sini Jokiniemi

”Ihminen ostaa ihmiseltä”-toteamus ei tänä päivänä ole enää niin yksiselitteinen. Haastateltujen myynnin tekijöiden mielestä siinä on nimittäin vissi ero, tapahtuvatko ostaminen ja myyminen fyysisesti samassa tilassa vai puhtaasti etäyhteyksien tukemana.

14.9.20 / 14:30
Sini Lakaniemi

Aloitin Turvassa aluemyyntipäällikkönä syyskuussa 2019, ja tällöin tehtävänämme oli rakentaa alueellemme Helsinkiin, Espooseen, Lohjalle ja Porvooseen toimiva edustajaverkosto ja synnyttää joukkue, joka tukisi Turvan strategiaa pääkaupunkiseudulla. Vuosi on ollut työurani kummallisin pandemioineen ja etätöineen ja samalla myös parasta mitä minulle on ikinä tapahtunut. En olisi voinut löytää parempaan kulttuuriin ja työyhteisöön, kuin meidän pieneen ja parhaaseen vakuutusyhtiöön, Turvaan.

1.7.20 / 13:00
Jalmari Kivinen

Kilpailu huomiosta näin informaatioähkyn aikakaudella on kovempaa kuin koskaan. Reippaan puolen vuosikymmenen erikoistumisella myyntisivujen optimointiin, tässä neljä suurinta vinkkiäni tehon nostoon sivullasi.

24.6.20 / 09:00
Minna Luoma

Tiedän, että minun ei tarvitse edes kysyä sinulta. Kun meiltä markkinointiviestinnän ammattilaisilta edellytetään tänä päivänä eniten kykyä omaksua supermiehen ja -naisen voimalla uusia taitoja, pää menee vähemmästäkin sekaisin.

15.6.20 / 09:30
Tuula Jäppinen ja Pirjo Pitkäpaasi

Myynnin osaajia tarvitaan kaikilla toimialoilla. Korkeasti koulutetut maahanmuuttajat voivat helpottaa työvoimapulaa ja tuoda uutta näkökulmaa yritysmyyntiin. Haaga-Helia ammattikorkeakoulu järjesti korkeakoulutetuille maahanmuuttajille täydennyskoulutuksen vaativaan henkilökohtaiseen myyntiin. 

11.6.20 / 09:00
Liisa Raevaara

Kaikessa työssä kirjoitetaan yhä enemmän ja usein monenlaisia tekstejä: raportteja, suunnitelmia, tarjouksia, sopimuksia, verkkotekstejä, sähköposteja, sosiaalisen median päivityksiä ja paljon muuta. Myynnin ja markkinoinnin alalla varsinkin asiakkaille suunnatuilta teksteiltä myös odotetaan paljon.

1.6.20 / 15:30
Pirjo Pitkäpaasi ja Pirjo Purovesi

Myynti nähdään yhä alisteisena markkinoinnille lukuisissa organisaatioissa, alan aineistoissa ja opetusmateriaaleissa. Esimerkiksi markkinoinnin teorian guru Philip Kotler kuvaa myyntityön yhtenä markkinointiviestinnän työkaluna. Tämä on johtanut monessa yrityksessä markkinoinnin ja myynnin erottamiseen toisistaan. Sama ilmiö toistuu myös myynnin ja markkinoinnin opetuksessa: opetus keskittyy vahvasti joko myyntiin tai markkinointiin. Tarvitsemme kulttuurimuutosta. 

20.5.20 / 12:00
Heidi Kock

Kasvokkaiset myyntitapaamiset ovat vähentyneet jo tovin, ja koronakevät on vauhdittanut tätä muutosta valtavasti. Virtuaalimyynnin mahdollisuudet ovat olleet toki tiedossa aiemminkin, mutta ilmeisesti vasta pakollinen etäloikka on saanut myös myyntijohdon huomaamaan ne.