Mulla on digiähky

Viimeisen muutaman viikon aikana olen lukenut kaikki ulottuvillani olevat artikkelit digistä ja somesta ja milleniaaleista ja bigdatasta ja liiketoiminnan murroksesta. Joku voisi sanoa, että itse ahmit. Kyllä siinä ähky tulee.

Tämä kaikki hypetys saa minut ihmettelemään, että mikä tästä nyt tekee niin erikoista. Digitaalisuus on jo täällä – on ollut jo pitkään. Se on täysin normaalia ja arkista.

Digi sitä, digi tätä. Nyt on in olla diginatiivi.

Tai jos aika on ajanut ohi, niin jonkin sortin digiosaaja kuitenkin.

En tarkoita, että kehitykselle pitää kääntää selkä. Aina tulee uusia trendejä, uusia innovaatioita ja suuria harppauksia eteenpäin. Digimaailmastakin löytyy lukematon määrä avaamattomia ovia. Mutta onkohan meidän mahdollista olla trendien aallonharjalla vouhottamatta siitä?

Perustin kuusi vuotta sitten yrityksen. Toiminimen, jossa työskentelin vain minä. Tein itselleni nettisivut ja asensin analytiikan käyttööni. Seurasin kävijöitä, seurasin myyntiä ja tein pieniä mainoskampanjoita. Ei siihen tarvittu mainostoimistoa. Eikä digitoimistoa.

Olin tuolloin juuri valmistunut lukiosta.

Joanna Purosto, nuorisoasiamies, Myynnin ja markkinoinnnin ammattilaiset MMA

#digi #some #socialselling #digisitädigitätä