Ajankäytön hallinta: Outlookin ja OneNoten tehokas käyttö

23.10.2020 13:00 - 16:00
Webinaari

Tällä kurssilla opit keinoja, miten voit parantaa ajankäyttöäsi Outlookin ja OneNoten avulla. Tutustut erilaisiin tapoihin, joilla voi priorisoida sähköpostia ja tallentaa tehtäväksi, määrittää kokouksille helpommin sopivan ajankohdan ja ylipäätään käyttää kalenteria tehokkaammin.

Tavoite: Koulutuksen jälkeen pystyt tehostamaan päivittäisten asioiden hallintaa sähköpostissa, kalenterissa ja päivittäisissä muistiinpanoissa.

Kenelle: Koulutus soveltuu kaikille Outlook ja OneNote -käyttäjille, jotka haluavat työkaluja päivittäisen työnsä aikatauluttamiseen ja helpottamiseen.

Ohjelmaversio: Tämä koulutus soveltuu Outlookin ja OneNoten 2013, 2016 ja 2019 Windows-versioille.

Koulutuksen sisältö: 

  • Hallinnoi viestejä tehokkaammin
  • Keskity tärkeisiin keskusteluihin ohita epäolennaiset: Keskustelut sekä tyhjennä ja ohita toiminnot
  • Helpota hallintaa viestiluokilla: kategorioiden käyttö
  • Opi etsimään tehokkaammin: hakutoiminnot, lajittelut ja viestinäkymän hallinta
  • Tallenna tärkeimmät haut: hakukansioiden käyttö
  • Kansioi viestisi automaattisesti: kansioiden luominen, pikatoiminnot ja säännöt
  • Tehosta työskentelyä tehtävillä
  • Aseta Outlook muistamaan puolestasi: seurantalippujen käyttö, viestin vieminen kalenteriin ja viestin muuttaminen tehtäväksi
  • Luo tehtävälista tehostamaan ajankäyttöäsi: tehtävät, priorisointi ja selaus
  • Hallitse aikaasi kalenterilla
  • Määritä tapaamiset oikein: yksityinen meno, toistuva tapaaminen, kokouskutsu
  • Tehosta yhteistyötä kalenterien kautta: jaetut kalenterit, kalenteriryhmät ja käyttöoikeudet
  • Luo kokouskutsu tehokkaammin: jaetut kalenterit eri näkymissä, resurssien varaaminen, jokainen kokous voi olla Online-kokous
  • Outlook verkossa, työpöydällä ja mobiilissa
  • OneNoten tehokkaan käytön perusteet
  • Muistikirja, sivu, osa? Mitä OneNoten termit tarkoittavat ja miten kirjoitan muistiinpanoni
  • Minne muistikirjani tallentuu ja eikö sitä itse voi tallentaa?
  • OneNote verkossa, työpöydällä ja mobiilissa
  • Kerää OneNoteen kaikki olennainen
  • Arkistoi sähköpostit OneNoteen ja lisää niihin muistiinpanot
  • Kokouksen sisältö talteen: linkitä kokousmuistiinpanot ja jaa ne osallistujille
  • Arkistoi kuitit, tiedostot ja verkkosivut: ruudun kaappaus, valokuvat, liitteet ja tulosta OneNoteen
  • Hallitse tehtäviäsi: tehtävälista tunnisteilla ja Outlook tehtävillä
  • Rakenna tiedoistasi yhtenäinen kokonaisuus
  • Rakenna sivuista kokonaisuus: sivut, alasivut ja siirto osien välillä
  • Vie osa omaksi muistikirjakseen ja jaa asiakirja
  • Yhteiskäyttöinen muistikirja
  • Vaatimukset jaettuun muistikirjaan: OneDrive vs. SharePoint vs. verkkolevy
  • Hallitse muutoksia: muiden tekemät muutokset ja versiohistoria

Avainsanat: Outlook, sähköposti, kalenteri, OneNote, muistiinpanot, ajankäyttö, ajansäästö, arkityö, työtehokkuus, kokoukset, kokous, tehtävä, tehtävälista, to-do

Kouluttaja: Esa Riutta/Wistec